استاندار فارس افزود: اصلاح الگوی کاشت محصولات کشاورزی موضوع مهمی است که سودش به خود کشاورزان می‌رسد و باید در این زمینه با کشاورزان تفاهم کرد. حتی هدر رفتن یک لیتر پساب هم ظلم است و باید از پساب استفاده اقتصادی کرد.
کد خبر: ۱۱۰۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱ 29 May 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: استاندار فارس در نشست شورای مدیران آب و برق استان با اشاره به اینکه برخی صنایع بزرگ از جمله فولاد و الومینیوم دراستان فارس تعهداتی برای ایجاد مولد‌های برق دارند گفت: عدم اجرای تعهدات در این حوزه قابل قبول نیست و استان را دچار مشکلات تامین برق می‌کند، صنایع بزرگ باید به تعهدات خود برای ایجاد مولد‌های برق عمل کنند.
محمد هادی ایمانیه افزود: تولید و مصرف برق صنایع بزرگ در فارس باید بهتر مدیریت شود تا با مشکل تنش برقی در تابستان مواجه نشویم.
وی با بیان اینکه صنایع استان باید اقدامات پیشگیرانه انجام دهند تا از تابستان پیش رو بدون خاموشی برق عبور کنیم گفت: در این حوزه باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی و مولد‌های که دارند بیشتر استفاده شود، دستگاه‌های مسئول هم سوخت این مولد‌ها را تامین کنند تا اطمینان بیشتری در تامین برق تابستان داشته باشیم.

ایمانیه اضافه کرد: صنایع فارس باید با امضای تفاهم نامه برای مدیریت بهینه مصرف برق پای کار مدیریت مصرف بیایند، همیشه با ارشاد و خواهش کار جلو نمی‌رود، نیروگاه‌ها و مولد‌های این صنایع باید فعال شوند و صنایع بزرگ به تعهدات خود در تولید برق پایبند باشند.
استاندار فارس گفت: برای انتقال نیروگاه شیراز و بهسازی و بازسازی آن نیاز به تعریف طرح جامع است و باید مستندات در این زمینه تدوین و پیگیری شود تا به نتیجه برسد.
وی اضافه کرد: زمین این منطقه کفایت مولد سازی هم دارد و باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که مشکلات این نیروگاه یکبار برای همیشه حل شود.
ایمانیه درخصوص لزوم صرفه جویی روشنایی معابر هم گفت: برای روشنایی معابر هم باید طرح و برنامه منسجم بومی فارس تدوین شود و با هماهنگی حوزه شهری استانداری و شهرداران می‌توان مشکل روشنایی معابر را مدیریت کرد.
استاندار فارس با بیان اینکه برای ساخت نیروگاه‌های جدید در شمال و جنوب استان فارس باید برنامه ریزی شود افزود: برنامه‌هایی برای احداث نیروگاه در خنج و شیراز و شمال فارس پیش بینی شده که باید این طرح بصورت منسجم در سفر دوم هیات دولت به فارس دنبال شود.
وی بیان کرد: در این زمینه یک شرکت چینی و سرمایه گذار ایرانی اعلام آمادگی کرده است که چند طرح بزرگ در فارس انجام دهد، بسته سرمایه گذاری برای سرمایه‌گذار چینی و سرمایه گذاران ایرانی تدوین می‌شود و طرح‌های نیروگاهی، سد‌ها، تامین آب و تصفیه فاضلاب برای این سرمایه‌گذاران تعریف خواهد شد.
برای نخستین بار همایشی با حضور این سرمایه گذاران ایرانی و چینی در شیراز برگزار خواهد شد و امید است طرح‌ها به نتیجه برسد
استاندار فارس با اشاره به اینکه مولد‌های گازی هم باید در استان مدیریت شود و در این خصوص باید با صنایع تفاهم صورت گیرید گفت: در موضوع مولد سازی هم اموال و اراضی را باید در اختیار گذاشت تا از ارزش افزوده آن بهره‌مند شوید.
ایمانیه در ادامه به کمبود آب در شرق استان فارس اشاره کرد گفت: این موضوع باید مدیریت شود، تا تابستان امسال بدون مشکل عبور کنیم.
استاندار فارس افزود: اصلاح الگوی کاشت محصولات کشاورزی موضوع مهمی است که سودش به خود کشاورزان می‌رسد و باید در این زمینه با کشاورزان تفاهم کرد. حتی هدر رفتن یک لیتر پساب هم ظلم است و باید از پساب استفاده اقتصادی کرد.
در این نشست مدیران آب و برق استان هم گزارشی از تولید توزیع و طرح‌های در دست اجرا و آماده ارائه کردند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار